Logowanie

 

Wydział Mechaniczno-Energetyczny

Opłaty

Wysokość opłat za powtarzanie przedmiotów:

- dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 2023/2024 - Informacja w pliku

- dla studentów, którzy rozpoczęli  studia od roku akademickiego 2022/2023 - informacja w pliku

- dla studentów, którzy rozpoczęli studia od roku akademickiego 2021/2022 - informacja w pliku

- dla studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2019/2020 i 2020/2021 - informacja w pliku

- dla studentów, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020 - informacja w pliku

Naliczenie opłaty w systemie USOS nie generuje komunikatu do studenta. W celu sprawdzenia nierozliczonych należności należy wejść w zakładkę Dla wszystkich/Płatności (model FK)/ należności nierozliczone.

Numer konta znajduje się na portalu USOSweb, w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK)/ konta bankowe uczelni.

Konsekwencją nieprzestrzegania terminów wpłat będą naliczane odsetki.

Niedokonanie wpłaty w podanym terminie może skutkować wszczęciem procedury skreślenia z listy studentów, zgodnie z § 33 ust. 2 p. 3 Regulaminu studiów na Politechnice Wrocławskiej.

Student zobowiązany jest do samodzielnego uiszczenia opłaty za powtarzane przedmioty bez względu na to, czy opłata została już naliczona.

UWAGA: Opłatę należy wnieść tylko za przedmioty, które są realizowane w danym semestrze.

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym 100/2023 z dnia 11 października 2023 r. w sprawie zasad pobierania opłat na studiach wyższych w Politechnice Wrocławskiej wniosek o rozłożenie na raty opłaty za usługi edukacyjne powinien zawierać uzasadnienie wraz z dokumentacją.

Podanie o rozłożenie na raty opłaty za powtarzanie przedmiotu należy złożyć nie później niż w terminie 5 dni liczonym od daty naliczenia opłat w systemie USOS.

Opłata za kształcenie na studiach niestacjonarnych wnoszona jest w okresach semestralnych, jednorazowo z góry w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia odpowiednio semestru zimowego lub letniego.
.
Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub sobotę, to termin końcowy przypada na następny dzień, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
.
Naliczenie opłaty w systemie USOS nie generuje komunikatu do studenta. W celu sprawdzenia nierozliczonych należności należy wejść w zakładkę Dla wszystkich/Płatności (model FK)/należności nierozliczone.
.
Opłatę za semestr należy wnieść na indywidualny nr konta widoczny na portalu USOSweb w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK)/konta bankowe uczelni.
Wysokość opłaty za studia w roku akademickim 2023/2024 I stopień II stopień
dla studentów rozpoczynających studia w roku akademickim 2023/2024 (na podstawie ZW 44/2023) na kierunku Energetyka 4 000 zł / semestr 3 600 zł / semestr
na kierunku Mechanika i budowa maszyn energetycznych  3 100 zł / semestr 3 800 zł / semestr
dla studentów rozpoczynających studia w roku akademickim 2022/2023 (na podstawie ZW 60/2022) na kierunku Energetyka 3 200 zł / semestr 3 300 zł / semestr
na kierunku Mechanika i budowa maszyn energetycznych  2 400 zł / semestr 3 400 zł / semestr
dla studentów rozpoczynających studia w roku akademickim 2021/2022 (na podstawie ZW 63/2021) na kierunku Energetyka  3 200 zł / semestr 3 800 zł / semestr
 na kierunku Mechanika i budowa maszyn energetycznych 3 200 zł / semestr 3 900 zł / semestr
dla studentów, którzy rozpoczęli kształcenie w roku akademickim 2020/2021 (na podstawie ZW 56/2020) 3 400 zł / semestr 3 400 zł / semestr
dla studentów, którzy rozpoczęli kształcenie w roku akademickim 2019/2020 (na podstawie ZW 56/2020) 2 900 zł / semestr 2 900 zł / semestr
dla studentów, którzy rozpoczęli kształcenie w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej (na podstawie ZW 56/2020) 3 260 zł / semestr 2 960 zł / semestr

Niedokonanie wpłaty w podanym terminie będzie wiązało się z naliczeniem odsetek oraz może skutkować wszczęciem procedury skreślenia z listy studentów, zgodnie z § 33 ust. 2 p. 3 Regulaminu studiów w Politechnice Wrocławskiej.

Studenci ubiegający się o rozłożenie na raty opłaty za studia powinni złożyć w każdym etapie (semestrze) stosowny wniosek.

Końcowy termin składania podań: 4.03.2024 r.

Podanie o rozłożenie na raty opłaty za studia niestacjonarne

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym 100/2023 z dnia 11 października 2023 r. w sprawie zasad pobierania opłat na studiach wyższych w Politechnice Wrocławskiej wniosek o rozłożenie na raty opłaty za studia niestacjonarne powinien zawierać opis sytuacji studenta. Do wniosku należy załączyć dokumenty stanowiące dowód okoliczności w nim powoływanych.

Wnoszenie opłat za powtarzanie przedmiotów na indywidualne konto dostępne na portalu USOSweb w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK)/konta bankowe uczelni.

Wnioski można składać w jeden z poniższych sposobów:
- osobiście w dziekanacie;
- zostawiając je w paczkoporcie ustawionym przed wejściem do Dziekanatu;
- przesyłając pocztą na adres:
    Dziekanat Wydziału Mechaniczno-Energetycznego     
    Politechniki Wrocławskiej,
    Wybrzeże Wyspiańskiego 27,
    50-370 Wrocław.

Wysokość opłaty za semestr Wzór podania
2 400 zł dotyczy studentów kierunku Mechanika i Budowa Maszyn Energetycznych przyjętych/wznowionych na studia I stopnia od roku akademickiego 2022/2023
2 900 zł dotyczy studentów przyjętych/wznowionych na studia od roku akademickiego 2019/2020
3 100 zł dotyczy studentów na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn Energetycznych przyjętych/wznowionych na studia I stopnia od roku akademickiego 2023/2024
3 200 zł dotyczy studentów kierunku Energetyka przyjętych/wznowionych na studia I stopnia od roku akademickiego 2022/2023
3 200 zł dotyczy studentów przyjętych/wznowionych na studia I stopnia od roku akademickiego 2021/2022
3 260 zł dotyczy studentów przyjętych/wznowionych na studia I stopnia do roku akademickiego 2018/2019
3 400 zł dotyczy studentów przyjętych/wznowionych na studia od roku akademickiego 2020/2021
3 800 zł dotyczy studentów kierunku Energetyka przyjętych/wznowionych na studia II stopnia od roku akademickiego 2021/2022

Zgodnie z:

studenci przeniesieni na studia niestacjonarne mogą mieć naliczone opłaty za realizację zajęć wynikających z różnic programowych (brak realizacji przedmiotów z etapów wcześniejszych niż etap przypisany przy przeniesieniu).

Wysokość opłaty równa jest wysokości opłat za usługi edukacyjne związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce.

Naliczenie opłaty w systemie USOS nie generuje komunikatu do studenta. W celu sprawdzenia nierozliczonych należności należy wejść w zakładkę Dla wszystkich/Płatności (model FK)/należności nierozliczone.

Wniosek o rozłożenie na raty opłaty za realizację zajęć wynikających z różnic programowych.

Termin złożenia wniosku w sytuacji, gdy faktura ma być wystawiona na:

1. firmę/zakład pracy - przed rozpoczęciem danego semestru

2. osobę fizyczną tj. studenta - w dowolnym momencie w danym semestrze po rozliczeniu opłaty w systemie USOS.

Studenci ubiegający się o wystawienie przez uczelnię faktury za studia powinni złożyć w każdym etapie (semestrze) stosowne pismo wystawione przez zakład pracy (1) lub studenta (2).

1. Uczelnia pobiera od osób, które rozpoczęły studia przed rokiem akademickim 2019/2020 następujące opłaty za wydawanie dokumentów (zgodnie z ZW 84/2019):
1) elektronicznej legitymacji studenckiej  - 17 zł
        jej duplikatu - 25,50 zł;
2) dyplomu ukończenia studiów wraz z dwoma odpisami - 60 zł
3) odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym
        (innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy) - 20 zł;                                                        
4) odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym
        (innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy)  - 20 zł;
5) duplikatu dyplomu ukończenia studiów  - 90 zł;
6) duplikatu suplementu do dyplomu - 20 zł.                                                              

2. Uczelnia pobiera od osób, które rozpoczęły studia w roku akademickim 2019/2020 i w latach kolejnych następujące opłaty za wydawanie dokumentów (zgodnie z ZW 69/2019):
1) elektronicznej legitymacji studenckiej - 22 zł
        jej duplikatu - 33 zł;
2) odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym
        (innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy) - 20 zł;                                                        
3) odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym
        (innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy)  - 20 zł;
4) duplikatu dyplomu ukończenia studiów - 20 zł;
5) duplikatu suplementu do dyplomu - 20 zł.                                     

Naliczenie opłaty w systemie USOS nie generuje komunikatu do studenta. W celu sprawdzenia nierozliczonych należności należy wejść w zakładkę Dla wszystkich/Płatności (model FK)/ należności nierozliczone.

W przypadku skreślenia z listy studentów student jest zobowiązany uiścić opłatę za przedmiot powtórkowy odpowiednio wg zasady:

1. Rezygnacja ze studiów - opłata za przedmiot powtórkowy jest skorygowana do ilości zajęć, które odbyły się do momentu złożenia rezygnacji ze studiów w dziekanacie.

2. Skreślenie z listy studentów z innego powodu niż rezygnacjaopłata za przedmiot powtórkowy jest skorygowana do ilości zajęć, które odbyły się do momentu uprawomocnienia decyzji o skreśleniu.

W sytuacji, gdy opłata jest w całości uregulowana przed złożeniem rezygnacji / uprawomocnieniem decyzji o skreśleniu, kwota opłaty zostanie skorygowana odpowiednio do ilości odbytych zajęć.

Zwrot nadpłaty, która pojawi się po korekcie w systemie, mogą Państwo otrzymać po złożeniu wniosku o zwrot nadpłaty.

W przypadku rezygnacji ze studiów niestacjonarnych w trakcie semestru, student jest zobowiązany uiścić opłatę za wszystkie zjazdy, które odbyły się do momentu złożenia oryginału rezygnacji do dziekanatu (poniżej przykład).

Kwota czesnego za semestr: 2 400 zł
Ilość zjazdów w semestrze: 9
Termin złożenia rezygnacji: 3.01.2023 (do tego czasu, zgodnie z harmonogramem, odbyło się 7 zjazdów)

Kwota za jeden zjazd: 2 400 zł / 9 = 266,67 zł
Kwota do zapłaty po rezygnacji: 266,67 zł * 7 = 1866,69 zł

W sytuacji, gdy opłata za studia jest w całości uregulowana przed złożeniem rezygnacji, kwota czesnego zostanie skorygowana odpowiednio do ilości odbytych zjazdów.

Zwrot nadpłaty, która pojawi się po korekcie w systemie, mogą Państwo otrzymać po złożeniu wniosku o zwrot nadpłaty.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję