Logowanie

 

Wydział Mechaniczno-Energetyczny

Informacje bieżące

Elektroniczna poczta studencka:
Obowiązkiem studenta jest korzystanie z poczty studenckiej.
Każdemu studentowi zostanie założona indywidualna skrzynka pocztowa.
Aktywacja i logowanie na stronie: http://poczta.student.pwr.edu.pl.

USOSweb
Logowanie do systemu USOSweb będzie możliwe po utworzeniu konta AD.
Należy wejść na stronę https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla i postąpić zgodnie z instrukcją. W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl.

Ślubowanie:
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptacji należy dokonać od 28 lutego do 9 marca 2024 na stronie USOSweb.

Zapisy:

  • wydziałowe - zapis administracyjny
  • ogólnouczelniane (język obcy) 26.02.2024 r. (poniedziałek) w godzinach 8:15-16:00 - indywidualny termin zapisów pojawi się na portalu USOS
    W semestrze pierwszym należy zapisać się na 15 godzinny kurs języka obcego na poziomie B2+ (kontynuacja języka z pierwszego stopnia studiów).
    Szczegółowe informacje na stronie: http://www.akz.pwr.edu.pl/.

Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 28.02.2024 r. (środa).

Szkolenie BHP:
Szkolenie organizowane jest w formie e-learningu.
Logowanie na stronie: http://szkoleniebhp.pwr.edu.pl/ dla studentów studiujących w języku polskim
Logowanie na stronie: http://ohs-training.pwr.edu.pl/ dla studentów studiujących w języku angielskim


Termin szkolenia: 14.03.2024 - 17.04.2024.


Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl.  

Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS):
Absolwenci, którzy ukończyli w styczniu/lutym 2024 r. studia I-go stopnia na Politechnice Wrocławskiej, mogą posługiwać się dotychczasową ELS pod warunkiem dostarczenia do Dziekanatu oświadczenia studenta dotyczącego miejsca otrzymania ELS.

Pozostali studenci, którzy chcą otrzymać ELS, powinni złożyć w dziekanacie wniosek o jej wydanie wraz z potwierdzeniem wpłaty (22 zł) dokonanej na indywidualny nr konta (dostępny na portalu USOSweb, w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK)).
Student zostanie powiadomiony mailowo przez pracownika Dziekanatu o możliwości odbioru ELS.

Kserokopia dyplomu:
Wszyscy studenci, którzy w procesie rekrutacji dostarczyli zaświadczenie o ukończeniu studiów, zobowiązani są dostarczyć do dziekanatu do końca marca 2024 r. kserokopię dyplomu lub odpisu dyplomu oraz oryginał do wglądu.

Podanie o włączenie kursu do dorobku akademickiego:
do 23.02.2024 r. należy dostarczyć do Dziekanatu/paczkoportu:
- podpisane podanie (USOSweb),
- załącznik wypełniony wg wzoru (propozycja uznania dorobku - USOSweb),
- kartę okresowych osiągnięć studenta (z dziekanatu) oraz opis kursów/karty przedmiotów, w przypadku gdy przedmiot proponowany przez studenta jako zamiennik jest z innego wydziału/uczelni niż Wydział Mechaniczno-Energetyczny.
Instrukcja podana jest na portalu USOSweb (Dla studentów/ Moje studia/ Podania/ Złóż nowe podanie).

do 26.02.2024 r. - uznanie kursów z Europejskiego Kursu Kriogenicznego

Stypendia, akademiki:
Wnioski o stypendia/ miejsce w domu studenckim należy składać w Dziale Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów (p. 1.02b, 1.04 bud. C13). Więcej informacji na stronie: https://prs.pwr.edu.pl/?page_id=578 

Student/ka, który/a chce uzyskać w semestrze letnim 2023/2024 zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia. Zaświadczenia będą wydawane po 1 marca 2024 r.

*W treści wiadomości proszę podać ilość i język zaświadczenia. 

Karolina Bugajna
studia stacjonarne I-go stopnia
(kierunki: LIK, MBE)
e-mail: karolina.bugajna@pwr.edu.pl
mgr Agnieszka Tarchała
studia stacjonarne I-go stopnia
(kierunki: ENG, OZE)
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda
studia niestacjonarne
studia stacjonarne II-go stopnia
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl

Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
              1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl 
              2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
              3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
              4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
              5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
              6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
              7. Następnie należy utworzyć hasło.
              8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.

Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.

Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl

Elektroniczne Legitymacje Studenckie będą indywidualnie przedłużane na semestr letni 2023/2024

- od 18 marca 2024 r. dla studentów studiów stacjonarnych

- od 23 marca 2024 r. dla studentów studiów niestacjonarnych

w godzinach przyjmowania studentów.


Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.

Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.


mLegitymacja
Studenci obsługiwani w systemie USOS mają możliwość aktywacji mLegitymacji. W tym celu należy zalogować się w USOSweb i zamówić mLegitymację w zakładce Dla studentów/ mLegitymacja.

OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW

Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 14.03.2024 - 17.04.2024.

Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu.

Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl

Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl  

Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:

Wobec studentów, którzy nie wezmą udziału w szkoleniu BHP zostaną skierowane wnioski na komisję dyscyplinarną ze względu na niewykonanie obowiązku narzuconego Rozporządzeniem MNiSW z 5.07.2007 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w uczelniach (DZ.U. z 18.07.2007 r.) oraz Zarządzenia Wewnętrznego 108/2016 w sprawie organizowania szkolenia w zakresie BHP dla studentów PWr.

Wszystkie informacje są dostępne na stronie

By skorzystać z parkingów Politechniki Wrocławskiej (dostępnych dla studentów) konieczne jest zarejestrowanie się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl

Jedynie ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka uprawnia do korzystania z parkingów w danym semestrze.

Aktualną dostępność wolnych miejsc postojowych można sprawdzić tutaj.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info

Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej

Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.

By skorzystać z Polinki konieczne jest zarejestrowanie się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl

Godziny otwarcia

Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl

Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00

Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni. Zasady i tryb zgłaszania do ubezpieczenia zdrowotnego studentów Politechniki Wrocławskiej

Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:

- wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta

- druk ZUS - ZZA* 

- wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego

Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:

- zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta

- druk ZUS - ZWUA*

*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem

  • Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
  • Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
  • Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.

Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiazujący od 1 października 2023 r. 

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję