Informacje ogólne
ELEKTRONICZNA POCZTA STUDENCKA:
Obowiązkiem studenta jest korzystanie z poczty studenckiej.
Każdemu studentowi zostanie założona indywidualna skrzynka pocztowa.
Aktywacja i logowanie na stronie: http://poczta.student.pwr.edu.pl.
USOSweb:
Logowanie do systemu USOSweb będzie możliwe po utworzeniu konta AD.
Należy wejść na stronę https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla i postąpić zgodnie z instrukcją. W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl.
ŚLUBOWANIE:
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptacji należy dokonać od 25 lutego do 8 marca 2025 r. na stronie USOSweb.
ZAPISY
- wydziałowe - zapis administracyjny do 21.02.2025 do godziny 16:00
- ogólnouczelniane (język obcy) 27.02.2025 r. (czwartek) - indywidualny termin zapisów pojawi się na portalu USOS
W semestrze pierwszym należy zapisać się na 15 godzinny kurs języka obcego na poziomie B2+ (kontynuacja języka z pierwszego stopnia studiów).
Szczegółowe informacje na stronie: http://www.akz.pwr.edu.pl/.
ZAJĘCIA w semestrze letnim rozpoczynają się
- 3 marca 2025 r. (poniedziałek) na studiach stacjonarnych
- 8 marca 2025 r. (sobota) na studiach niestacjonarnych
SZKOLENIE BHP:
Szkolenie organizowane jest w formie e-learningu.
Logowanie na stronie: http://szkoleniebhp.pwr.edu.pl/ dla studentów studiujących w języku polskim
Logowanie na stronie: http://ohs-training.pwr.edu.pl/ dla studentów studiujących w języku angielskim
Termin szkolenia: 14.03. - 25.04.2025 r.
Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat zostanie automatycznie przepisane.
ELEKTRONICZNA LEGITYMACJA STUDENCKA (ELS):
Absolwenci, którzy ukończyli w styczniu/lutym 2025 r. studia I-go stopnia na Politechnice Wrocławskiej, mogą posługiwać się dotychczasową ELS pod warunkiem dostarczenia do Dziekanatu oświadczenia studenta dotyczącego miejsca otrzymania ELS.
Pozostali studenci, którzy chcą otrzymać ELS, powinni złożyć w dziekanacie wniosek o jej wydanie wraz z potwierdzeniem wpłaty (22 zł) dokonanej na indywidualny nr konta (dostępny na portalu USOSweb, w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK)).
Student zostanie powiadomiony mailowo przez pracownika Dziekanatu o możliwości odbioru ELS.
KSEROKOPIA DYPLOMU:
Wszyscy studenci, którzy w procesie rekrutacji dostarczyli zaświadczenie o ukończeniu studiów, zobowiązani są dostarczyć do dziekanatu do końca marca 2025 r. kserokopię dyplomu lub odpisu dyplomu oraz oryginał do wglądu.
PODANIE O UZNANIE DOROBKU AKADEMICKIEGO:
do 28.02.2025 r. należy dostarczyć do Dziekanatu/paczkoportu:
- podpisane podanie (USOSweb),
- załącznik wypełniony wg wzoru (propozycja uznania dorobku - USOSweb),
- kartę okresowych osiągnięć studenta (z dziekanatu) oraz opis kursów/karty przedmiotów, w przypadku gdy przedmiot proponowany przez studenta jako zamiennik jest z innego wydziału/uczelni niż Wydział Mechaniczno-Energetyczny.
Instrukcja podana jest na portalu USOSweb (Dla studentów/ Moje studia/ Podania/ Złóż nowe podanie).
do 28.02.2025 r. - uznanie kursów z Europejskiego Kursu Kriogenicznego
STYPENDIA I AKADEMIKI:
Wnioski o stypendia/ miejsce w domu studenckim należy składać w Dziale Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów (p. 1.02b, 1.04 bud. C13). Więcej informacji na stronie: https://dps.pwr.edu.pl/
DODATKOWE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH NA STUDIA NIESTACJONARNE
OPŁATA ZA STUDIA:
Opłatę za pierwszy etap studiów, w wysokości 3 700 zł, należy wnieść do 17 marca 2025 r. na indywidualny nr konta (dostępny na portalu USOSweb, w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK))
do 7 marca 2025 r. można złożyć podanie o rozłożenie opłaty za studia niestacjonarne na raty - więcej informacji na stronie
FAKTURA ZA STUDIA:
Termin złożenia wniosku w sytuacji, gdy faktura ma być wystawiona na:
1. firmę/zakład pracy - przed rozpoczęciem danego semestru
2. osobę fizyczną tj. studenta - w dowolnym momencie w danym semestrze po rozliczeniu opłaty w systemie USOS.
Studenci ubiegający się o wystawienie przez uczelnię faktury za studia powinni złożyć w każdym etapie (semestrze) stosowne pismo wystawione przez zakład pracy (1) lub studenta (2).
TERMINY ZJAZDÓW:
1. 8, 9 marca 2025 r.
2. 15, 16 marca 2025 r.
3. 29, 30 marca 2025 r.
4. 12,13 kwietnia 2025 r.
5. 26, 27 kwietnia 2025 r.
6. 10, 11 maja 2025 r.
7. 24,25 maja 2025 r.
8. 31 maja, 1 czerwca 2025 r.
9. 14, 15 czerwca 2025 r.
Dziekanat otwarty jest w wybrane soboty zjazdowe
Terminy konsultacji pracowników Wydziału Mechaniczno-Energetycznego prowadzących zajęcia dydaktyczne w bieżącym semestrze dostępne są w USOSweb (po wyszukaniu pracownika w katalogu).
Zaświadczenia na semestr letni 2024/2025 będą wydawane od 1 marca 2025 r. na prośbę przesłaną z poczty studenckiej.
Student/ka, który/a chce uzyskać zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia.
*W treści wiadomości proszę podać ilość, język zaświadczenia i formę odbioru dokumentu (papierową lub skan).
mgr Agnieszka Tarchała studia stacjonarne I-go stopnia (kierunki: ENG, LIK, OZE) |
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl |
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda studia stacjonarne I-go stopnia (kierunek: MBE) studia stacjonarne II-go stopnia studia niestacjonarne |
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl |
Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl
2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
7. Następnie należy utworzyć hasło.
8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.
Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl
Elektroniczne Legitymacje Studenckie będą indywidualnie przedłużane na semestr letni od 17 marca 2025 r.
Aby korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika elektronicznych biletów okresowych wrocławskiej komunikacji miejskiej, należy aktywować ją w systemie URBANCARD.
Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.
- wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej
- oświadczenie studenta dotyczące otrzymania elektronicznej legitymacji studenckiej
Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.
Aktywacja mLegitymacji w aplikacji mObywatel:
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW
Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 14.03. - 25.04.2025 r.
Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu
Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl.
Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat jest przepisywane.
Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:
- polskojęzycznych - https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl
- anglojęzycznych - https://ohs-training.pwr.edu.pl
Wszystkie informacje są dostępne na stronie
- By skorzystać z parkingów Politechniki Wrocławskiej (dostępnych dla studentów) konieczne jest zarejestrowanie się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
- Jedynie ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka uprawnia do korzystania z parkingów w danym semestrze.
- Aktualną dostępność wolnych miejsc postojowych można sprawdzić tutaj.
- Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
- Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.
Aby bezpłatnie korzystać z Polinki należy zarejestrować się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl
Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.
Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni.
Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:
- wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta
- druk ZUS - ZZA*
- wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego
Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:
- zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta
- druk ZUS - ZWUA*
*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem
- Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
- Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
- Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.
Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiązujący od 1 października 2024 r.