Informacje ogólne
Wszystkie informacje są dostępne na stronie
Elektroniczne Legitymacje Studenckie będą indywidualnie przedłużane na semestr letni 2024/25 od 17 marca 2025 r.
Aby korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika elektronicznych biletów okresowych wrocławskiej komunikacji miejskiej, należy aktywować ją w systemie URBANCARD.
Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.
- wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej
- oświadczenie studenta dotyczące miejsca otrzymania elektronicznej legitymacji studenckiej
Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.
Aktywacja mLegitymacji w aplikacji mObywatel:
Terminy konsultacji pracowników Wydziału Mechaniczno-Energetycznego prowadzących zajęcia dydaktyczne w bieżącym semestrze dostępne są w USOSweb (po wyszukaniu pracownika w katalogu).
- Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
- Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
- Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.
- By skorzystać z parkingów Politechniki Wrocławskiej (dostępnych dla studentów) konieczne jest zarejestrowanie się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
- Jedynie ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka uprawnia do korzystania z parkingów w danym semestrze.
- Aktualną dostępność wolnych miejsc postojowych można sprawdzić tutaj.
- Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
- Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej
Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl
2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
7. Następnie należy utworzyć hasło.
8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.
Aby bezpłatnie korzystać z Polinki należy zarejestrować się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiązujący od 1 października 2024 r.
Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl
Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW
Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 14.03. - 25.04.2025 r.
Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu
Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl.
Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat jest przepisywane.
Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:
- polskojęzycznych - https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl
- anglojęzycznych - https://ohs-training.pwr.edu.pl
Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni.
Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:
- wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta
- druk ZUS - ZZA*
- wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego
Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:
- zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta
- druk ZUS - ZWUA*
*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem
Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.
Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl
Zaświadczenia na semestr letni 2024/2025 będą wydawane od 1 marca 2025 r. na prośbę przesłaną z poczty studenckiej.
Student/ka, który/a chce uzyskać zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia.
*W treści wiadomości proszę podać ilość, język zaświadczenia i formę odbioru dokumentu (papierową lub skan).
mgr Agnieszka Tarchała studia stacjonarne I-go stopnia (kierunki: ENG, LIK, OZE) |
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl |
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda studia stacjonarne I-go stopnia (kierunek: MBE) studia stacjonarne II-go stopnia studia niestacjonarne |
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl |