Wydział Mechaniczno-Energetyczny

Informacje bieżące

Serdecznie zapraszamy na uroczystą Inaugurację roku akademickiego 2024/2025 i Dzień Wstępny
na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym, która odbędzie się
27 września 2024 r. (piątek) o godz. 9.00 na Auli Politechniki Wrocławskiej
(w Gmachu Głównym, tj. bud. A1 na pierwszym piętrze).

W czasie uroczystości nowoprzyjęci studenci złożą ślubowanie wstępując tym samym do grona społeczności akademickiej.

W czasie Dnia Wstępnego będą wydawane Elektroniczne Legitymacje Studenckie (za okazaniem dokumentu tożsamości tylko tym osobom, które wniosą opłatę za legitymację do 9 września 2024 r.).

Osoby, które nie odbiorą ELS w dniu 27 września, będą mogły odebrać je w późniejszym terminie w dziekanacie (wcześniej proszę sprawdzić godziny przyjmowania studentów).


Do 12 sierpnia 2024 r. dla osób przyjętych w pierwszj i drugiej rekrutacji nastąpi
- nadanie numeru albumu,
- utworzenie studenckiej skrzynki pocztowej
- założenie indywidualnego konta (AD/USOS), które umożliwi logowanie do systemów, w tym USOSweb.

  • NUMER ALBUMU
    W ramach studiów w Politechnice Wrocławskiej nadany został numer albumu, który będzie głównym numerem identyfikacyjnym podczas studiów. Znaleźć go można w systemie IRK w formularzach osobowych w zakładce Wykształcenie (https://irk.usos.pwr.edu.pl/pl/profile/dataset/education/) w polu „Numer albumu”. Numer jest w postaci sześciu cyfr.
  • AKTYWACJA STUDENCKIEJ SKRZYNKI POCZTOWEJ:
    Adres email jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl.
    Szczegółową informację dotycząca aktywacji poczty dostępna jest na stronie: https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie.
    W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
  • AKTYWACJA INDYWIDUALNEGO KONTA (AD/USOS):
    Aby logować się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu. Posiadając aktywną studencką skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta.
    Instrukcja dostępna na stronie https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe.
    W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie z poczty studenckiej na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl.
  • LOGOWANIE DO SYSTEMU USOS:
    Posiadane login i hasło ustawione w poprzednim kroku umożliwia zalogowanie się do systemu USOS pod adresem https://web.usos.pwr.edu.pl.
    Zachęcamy do zapoznania się z ogólną instrukcją dotyczącą korzystania z systemu.


ŚLUBOWANIE:
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptacji należy dokonać w dniach od 25 września do 5 październikia 2024 r. w systemie USOSweb.

ZAPISY NA ZAJĘCIA:
Studenci 1 semestru zostaną zapisani na zajęcia administracyjnie w drugiej połowie września.

Zajęcia na studiach stacjonarnych rozpoczynają się 2 października 2024 r. (środa).

Plan zajęć znajdą Państwo w zakładce MÓJ USOSWEB.

Zajęcia na studiach niestacjonarnych rozpoczynają się 5 października 2024 r. (sobota) - harmonogram zjazdów studiów niestacjonarnych


TRYB SKŁADANIA DOKUMENTÓW (PODAŃ/ OŚWIADCZEŃ):
- osobiście w dziekanacie (proszę sprawdzić godziny przyjmowania studentów);
- zostawiając je w paczkoporcie ustawionym przed wejściem do dziekanatu;
- lub przesyłając pocztą na adres:
        Dziekanat Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej,
        Wybrzeże Wyspiańskiego 27,
        50-370 Wrocław.

ELEKTRONICZNA LEGITYMACJA STUDENCKA (ELS):
Warunkiem otrzymania legitymacji studenckiej jest:
- złożenie ślubowania w systemie USOSweb;
- wniesienie opłaty i rozliczenie jej w systemie USOSweb 
(osoby, które wniosą opłatę za legitymację do 9 września 2024 r. otrzymają ją podczas inauguracji)

Opłata za wydanie ELS wynosi 22 zł. Numer konta znajduje się w systemie USOSweb, w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK), w pozycji '-> należności nierozliczone'. 

Osoby, które od 12 do 15 sierpnia 2024 r. nie będą miały naliczonej opłaty, a chcą mieć wydaną ELS, powinny dostarczyć do dziekanatu wniosek o wydanie ELS

UZNANIE DOROBKU:
Osoby, które już studiowały i mają dorobek naukowy do uznania, mogą złożyć podanie o uznanie przedmiotów do dorobku. W tym celu należy zalogować się w systemie USOSweb i złożyć podanie zgodnie z podaną tam instrukcją (Dla studentów/Moje studia/Podania/Złóż nowe podanie).

Następnie podanie i załącznik wraz z potwierdzeniem dorobku (karta okresowych osiągnięć studenta) i kartami przedmiotów należy dostarczyć do 30 sierpnia 2024 r. (w przypadku rekrutacji wrześniowej do 26 września 2024 r.). Zobacz jak wypełnić załącznik!

Studenci, którzy chcą uznać dorobek z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego składają tylko podanie z załącznikiem (tj. propozycją uznania dorobku), ale bez potwierdzenia dorobku i kart przedmiotów.

Uwaga! W tym semestrze można wnioskować o przepisanie przedmiotów z 1 etapu (semestru) studiów. Podania o przepisanie przedmiotów z kolejnych etapów można składać przed rozpoczęciem kolejnych semestrów.

SZKOLENIE BHP:
Termin szkolenia: 15.10.2024 r. – 27.11.2024 r.

Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'.
Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl.

Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl

Bieżące informacje dot. szkoleń BHP dostępne są na stronie https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl

OPŁATY NA STUDIACH NIESTACJONARNYCH:
Informacja dotycząca płaatności dostępna jest na stronie https://wme.pwr.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia/oplaty 

POMOC MATERIALNA I MIEJSCA W DOMACH STUDENCKICH:
Podania o stypendia i akademiki należy składać w Dziale Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów (bud. C-13, p. 1.01). Szczegółowe informacje oraz terminy składania podań znajdują się na stronie Działu Studenckiego.

W systemie USOSweb od 12 do 14 sierpnia 2024 r. będzie możliwość złożenia wniosku o miejsce w Domu Studenckim (zakładka Dla Wszystkich/Wnioski).

Prezentacja Działu Dostępności i Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami przygotowanymi przez Dział Promocji PWr  https://pwr.edu.pl/studenci/witaj

Informacje dla kandydatów będą na bieżąco aktualizowane.

Student/ka, który/a chce uzyskać zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia.

Zaświadczenia na semestr zimowy 2024/25 będą wystawiane po 01.10.2024 r.

*W treści wiadomości proszę podać ilość, język zaświadczenia i formę odbioru dokumentu (papierową lub skan). 

mgr Agnieszka Tarchała
studia stacjonarne I-go stopnia
(kierunki: ENG, LIK, OZE)
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda
studia stacjonarne I-go stopninia
(kierunek: MBE)
studia stacjonarne II-go stopnia
studia niestacjonarne
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl

Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
              1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl 
              2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
              3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
              4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
              5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
              6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
              7. Następnie należy utworzyć hasło.
              8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.

Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.

Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl

Elektroniczne legitymacje studenckie będą przedłużane na semestr zimowy 2024/2025 od:
- 21.10.2024 r. na studiach stacjonarnych
- 19.10.2024 r. na studiach niestacjonarnych

Aby korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika elektronicznych biletów okresowych wrocławskiej komunikacji miejskiej, należy aktywować ją w systemie URBANCARD. Do 15 listopada 2024 r. w godzinach 9:00-17:00 będzie można dokonać aktywacji funkcji URBANCARD w punkcie obługi studenta w budynku A1, na parterze w korytarzu przy wejściu bocznym od ulicy Norwida.


Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.

Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.


mLegitymacja
Aktywacja mLegitymacji w aplikacji Mobilny USOS PWr lub na stronie USOSweb:
Studenci obsługiwani w systemie USOS mają możliwość aktywacji mLegitymacji. Zamówienia można dokonać za pomocą strony USOSweb w zakładce Dla studentów/ mLegitymacja lub przez aplikację Mobilny USOS PWr w zakładce mLegitymacja/ Moja mLegitymacja /Zamów mLegitymację. Gdy zamówienie zostanie przetworzone otrzymają Państwo powiadomienie o możliwości aktywacji mLegitymacji z kodem QR.

Aktywacja mLegitymacji w aplikacji mObywatel:
W panelu Wybór dokumentu wybierz Legitymacja studencka przejdź przez aktywację i zaakceptuj regulamin. Następnie skopiuj z aplikacji Mobilny USOS PWr wygenerowany wcześniej kod QR (zakładka mLegitymacja), wprowadź go w odpowiednie miejsce w aplikacji mObywatel i zatwierdź. Na koniec skopiuj kod aktywacyjny (Mobilny USOS PWr/ mLegitymacja) i wprowadź go do aplikacji mObywatel, po czym kliknij Aktywuj.


OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW

Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 15.10.2024 r. - 27.11.2024 r.

Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu

Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl

Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl  

Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:

Wobec studentów, którzy nie wezmą udziału w szkoleniu BHP zostaną skierowane wnioski na komisję dyscyplinarną ze względu na niewykonanie obowiązku narzuconego Rozporządzeniem MNiSW z 5.07.2007 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w uczelniach (DZ.U. z 18.07.2007 r.) oraz Zarządzenia Wewnętrznego 119/2017 w sprawie zasad dotyczących szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla studentów rozpoczynających naukę w Politechnice Wrocławskiej.

Wszystkie informacje są dostępne na stronie

Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.

By skorzystać z Polinki należy zarejestrować się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl

Godziny otwarcia

Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl

Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00

Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni. 

Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:
wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta
druk ZUS - ZZA* 
wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego

Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:
zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta
druk ZUS - ZWUA*

*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem

  • Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
  • Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
  • Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.

Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiazujący od 1 października 2023 r. 

Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiązujący od 1 października 2024 r.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję