Informacje ogólne
Wrocław, 8.11.2024 r.
WYBÓR SPECJALNOŚCI
dla studentów 3. etapu studiów stacjonarnych I-stopnia na kierunkach
Lotnictwo i kosmonautyka
Mechanika i budowa maszyn energetycznych
Odnawialne źródła energii
Spotkania prezentujące poszczególne specjalności odbędą się zgodnie z następującym harmonogramem:
- Lotnictwo i kosmonautyka
13 listopada 2024 r. na wykładzie z Mechaniki 2 (o godz. 11.15, w sali 1.31 bud. C-13) - Mechanika i budowa maszyn energetycznych
12 listopada 2024 r. pod koniec wykładu z Podstaw wytrzymałości materiałów (o godz. 14.30, w sali 262 bud. A4) - Odnawialne źródła energii
14 listopada 2024 r. (najbliższy czwartek) pod koniec wykładu z Podstaw elektrotechniki i elektroniki (o godz. 10.30, w sali 301 bud. D1)
Do 18 listopada 2024 r. studenci 3. etapu studiów stacjonarnych I-stopnia, studiujący na w/w kierunkach, będą mieli możliwość wypełnienia ankiety i dokonania wyboru specjalności:
- na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka
- Awionika i sterowanie
- Napędy i płatowce - na kierunku Mechanika i budowa maszyn energetycznych
- Inżynieria cieplna
- Inżynieria chłodnicza, kriogeniczna i procesowa - na kierunku Odnawialne źródła energii
- OZE w budownictwie
- Przemysłowe instalacje OZE
W przypadku zbyt dużej liczby chętnych na daną specjalność, o kwalifikacji zadecyduje średnia ważona z dotychczasowego przebiegu studiów.
Studenci, którzy samodzielnie nie dokonają wyboru zostaną przydzieleni na specjalność administracyjnie.
Informacja o zakwalifikowaniu do specjalności zostanie przekazana mailowo do dnia 25.11.2024 r.
Składanie odwołań – do 29.11.2024 r.
Skan odwołania należy przesłać mailowo do Prodziekana ds. kształcenia na adres
- katarzyna.strzelecka@pwr.edu.pl (dla kierunków LIK i MBE)
- tomasz.hardy@pwr.edu.pl (dla kierunku OZE)
Prodziekani ds. kształcenia
Student/ka, który/a chce uzyskać zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia.
*W treści wiadomości proszę podać ilość, język zaświadczenia i formę odbioru dokumentu (papierową lub skan).
mgr Agnieszka Tarchała studia stacjonarne I-go stopnia (kierunki: ENG, LIK, OZE) |
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl |
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda studia stacjonarne I-go stopninia (kierunek: MBE) studia stacjonarne II-go stopnia studia niestacjonarne |
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl |
Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl
2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
7. Następnie należy utworzyć hasło.
8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.
Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl
Aby korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika elektronicznych biletów okresowych wrocławskiej komunikacji miejskiej, należy aktywować ją w systemie URBANCARD.
Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.
- wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej
- oświadczenie studenta dotyczące otrzymania elektronicznej legitymacji studenckiej
Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.
Aktywacja mLegitymacji w aplikacji mObywatel:
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW
Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 15.10.2024 r. - 27.11.2024 r.
Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu
Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl.
Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl
Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:
- polskojęzycznych - https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl
- anglojęzycznych - https://ohs-training.pwr.edu.pl
Wszystkie informacje są dostępne na stronie
- By skorzystać z parkingów Politechniki Wrocławskiej (dostępnych dla studentów) konieczne jest zarejestrowanie się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
- Jedynie ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka uprawnia do korzystania z parkingów w danym semestrze.
- Aktualną dostępność wolnych miejsc postojowych można sprawdzić tutaj.
- Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
- Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.
Aby bezpłatnie korzystać z Polinki należy zarejestrować się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl
Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl
Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.
Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni.
Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:
- wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta
- druk ZUS - ZZA*
- wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego
Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:
- zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta
- druk ZUS - ZWUA*
*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem
- Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
- Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
- Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.
Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiązujący od 1 października 2024 r.