Wydział Mechaniczno-Energetyczny

Informacje ogólne

Wrocław, 8.11.2024 r.

WYBÓR SPECJALNOŚCI
dla studentów 3. etapu studiów stacjonarnych I-stopnia na kierunkach
 Lotnictwo i kosmonautyka
 Mechanika i budowa maszyn energetycznych
 Odnawialne źródła energii

Spotkania prezentujące poszczególne specjalności odbędą się zgodnie z następującym harmonogramem:

  • Lotnictwo i kosmonautyka
    13​ listopada 2024 r.na wykładzie z Mechaniki 2 (o godz. 11.15, w sali 1.31 bud. C​-13)
  • Mechanika i budowa maszyn energetycznych
    12 listopada 2024 r. pod koniec wykładu z Podstaw wytrzymałości materiałów (o godz. 14.30, w sali 262 bud. A4)​ 
  • Odnawialne źródła energii
    14​ listopada 2024 r. ​(najbliższy czwartek) pod koniec wykładu z Podstaw elektrotechniki i elektroniki (o godz. 10.30, w sali 301 bud. D1) 

Do 18 listopada 2024 r. studenci 3. etapu studiów stacjonarnych I-stopnia, studiujący na w/w kierunkach, będą mieli możliwość wypełnienia ankiety i dokonania wyboru specjalności:

  •  na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka
    - Awionika i sterowanie
    - Napędy i płatowce
  •  na kierunku Mechanika i budowa maszyn energetycznych
    - Inżynieria cieplna
    - Inżynieria chłodnicza, kriogeniczna i procesowa
  •  na kierunku Odnawialne źródła energii
    - OZE w budownictwie
    - Przemysłowe instalacje OZE

W przypadku zbyt dużej liczby chętnych na daną specjalność, o kwalifikacji zadecyduje średnia ważona z dotychczasowego przebiegu studiów.

Studenci, którzy samodzielnie nie dokonają wyboru zostaną przydzieleni na specjalność administracyjnie.

Informacja o zakwalifikowaniu do specjalności zostanie przekazana mailowo do dnia 25.11.2024 r.

Składanie odwołań – do ​2​9.11.2024 r.
Skan odwołania należy przesłać mailowo do Prodziekana ds. ​kształcenia na adres
- katarzyna.strzelecka@pwr.edu.pl (dla kierunków LIK i MBE)
- tomasz.hardy@pwr.edu.pl (dla kierunku OZE)



Prodziekani ds. kształcenia

Student/ka, który/a chce uzyskać zaświadczenie o statusie studenta wysyła z poczty studenckiej wiadomość e-mail* do osoby prowadzącej dany tok studiów (tabela poniżej) z prośbą o przygotowanie zaświadczenia.

*W treści wiadomości proszę podać ilość, język zaświadczenia i formę odbioru dokumentu (papierową lub skan). 

mgr Agnieszka Tarchała
studia stacjonarne I-go stopnia
(kierunki: ENG, LIK, OZE)
e-mail: agnieszka.tarchala@pwr.edu.pl
mgr Bernadetta Herfurt-Krzywda
studia stacjonarne I-go stopninia
(kierunek: MBE)
studia stacjonarne II-go stopnia
studia niestacjonarne
e-mail: bernadetta.herfurt-krzywda@pwr.edu.pl

Dla każdego nowego studenta Politechniki Wrocławskiej została założona skrzynka pocztowa na platformie GMail.
Aby zalogować się do nowej skrzynki, należy:
              1. Wejść na stronę http://poczta.student.pwr.edu.pl 
              2. Wpisać studencki adres e-mail (indeks@student.pwr.edu.pl) i wybrać “Dalej”
              3. Na kolejnej stronie kliknąć „Nie pamiętasz hasła?”
              4. Następnie kliknąć opcję „Wypróbuj inny sposób”
              5. Serwis zaproponuje wysłanie kodu weryfikacyjnego na pomocniczy adres e-mail. Jest to adres mailowy podany podczas rekrutacji.
              6. Na adres pomocniczy przesłana zostanie wiadomość z kodem weryfikacyjnym, który w kolejnym kroku należy wpisać do formularza
              7. Następnie należy utworzyć hasło.
              8. Nowym hasłem należy zalogować się do GMaila.
Problemy z logowaniem/aktywacją poczty należy zgłaszać mailowo: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.

Wszyscy studenci korzystają wyłącznie z systemu USOS.

Helpdesk: pomoc+usos@pwr.edu.pl

Aby korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika elektronicznych biletów okresowych wrocławskiej komunikacji miejskiej, należy aktywować ją w systemie URBANCARD.


Zasady funkcjonowania elektronicznej legitymacji studenckiej w Politechnice Wrocławskiej reguluje Zarządzenie wewnętrzne 102/2022 z dnia 26 października 2022 r.

Opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej/ duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej jest naliczana po złożeniu w dziekanacie podpisanego wniosku.


mLegitymacja
Aktywacja mLegitymacji w aplikacji Mobilny USOS PWr lub na stronie USOSweb:
Studenci obsługiwani w systemie USOS mają możliwość aktywacji mLegitymacji. Zamówienia można dokonać za pomocą strony USOSweb w zakładce Dla studentów/ mLegitymacja lub przez aplikację Mobilny USOS PWr w zakładce mLegitymacja/ Moja mLegitymacja /Zamów mLegitymację. Gdy zamówienie zostanie przetworzone otrzymają Państwo powiadomienie o możliwości aktywacji mLegitymacji z kodem QR.

Aktywacja mLegitymacji w aplikacji mObywatel:
W panelu Wybór dokumentu wybierz Legitymacja studencka przejdź przez aktywację i zaakceptuj regulamin. Następnie skopiuj z aplikacji Mobilny USOS PWr wygenerowany wcześniej kod QR (zakładka mLegitymacja), wprowadź go w odpowiednie miejsce w aplikacji mObywatel i zatwierdź. Na koniec skopiuj kod aktywacyjny (Mobilny USOS PWr/ mLegitymacja) i wprowadź go do aplikacji mObywatel, po czym kliknij Aktywuj.


OBOWIĄZKOWE SZKOLENIE BHP DLA STUDENTÓW

Podstawowy termin szkolenia w semestrze letnim: 15.10.2024 r. - 27.11.2024 r.

Dodatkowy termin szkolenia: zostanie podany po ustaleniu

Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'. Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl

Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl  

Bieżące informacje dot. szkoleń BHP/OHS dostępne są na stronach - dla studentów kierunków:

Wszystkie informacje są dostępne na stronie

Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli. Została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej.

Aby bezpłatnie korzystać z Polinki należy zarejestrować się na stronie: https://skd.pwr.edu.pl

Godziny otwarcia

Obsługą studentów naszego Wydziału zajmuje się:
Pani Katarzyna Hencka
tel. (71) 320 44 93
e-mail: katarzyna.hencka@pwr.edu.pl

Biuro podawcze oraz obsługa studentów pokój 1.01/ budynek C-13.
Godziny otwarcia: pon.- pt. 10.00-14.00

Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów.

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym nr 74/2023 studenci i doktoranci w określonych przypadkach mogą ubiegać się o ubezpieczenie zdrowotne w ramach uczelni. 

Dokumenty wymagane do zgłoszenia do ubezpieczenia:
wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zmiany danych studenta
druk ZUS - ZZA* 
wniosek o zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego

Dokumenty potrzebne do rezygnacji z ubezpieczenia:
zgłoszenie rezygnacji z ubezpieczenia zdrowotnego ubezpieczonego studenta
druk ZUS - ZWUA*

*Dokumenty należy wypełnić niebieskim długopisem

  • Studenci, którzy występują o kredyt studencki lub podpisują aneks do umowy (głównie dotyczy to studentów 1 roku) - otrzymują zaświadczenie z dziekanatu. Prośbę o wystawienie takiego zaświadczenia można wysyłać e-mailem z poczty studenckiej.
  • Studenci, którzy już mają kredyt - przedstawiają w banku przedłużoną legitymację.
  • Studenci, którzy mają kredyt i obecnie przebywają na urlopie lub powtarzają etap studiów - przedstawiają do banku zwykłe zaświadczenie studenckie zawierające adnotację o urlopie lub powtarzaniu etapu studiów.

Regulamin studiów na Politechnice Wrocławskiej obowiązujący od 1 października 2024 r.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję