Wydział Mechaniczno-Energetyczny

Informacje dla kandydatów przyjętych na studia od roku akademickiego 2025/2026

Data: 22.09.2025

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Serdecznie zapraszamy na uroczystą Inaugurację roku akademickiego 2025/2026
na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym, która odbędzie się
30 września 2025 r. (wtorek) o godz. 9.00 na Auli Politechniki Wrocławskiej
(w Gmachu Głównym, tj. bud. A1 na pierwszym piętrze).


Uroczystość jest obowiązkowa dla wszystkich studentów rozpoczynających studia na Wydziale i podzielona będzie na dwie części:
- Immatrykulację, w trakcie której nowoprzyjęci studenci złożą ślubowanie wstępując tym samym do grona społeczności akademickiej;
- Dzień Wstępny, w trakcie którego przekazane zostaną wszystkie niezbędne informacje związane z rozpoczęciem studiów.

dr hab. inż. Piotr Szulc, prof. uczelni
Dziekan Wydziału Mechaniczno-Energetycznego

.

.


INFORMACJA dla kandydatów przyjętych na Wydział Mechaniczno-Energetyczny
w roku akademickim 2025/2026

NUMER ALBUMU
Numer albumu nadany w ramach studiów w Politechnice Wrocławskiej jest głównym numerem identyfikacyjnym podczas studiów.
Znaleźć go można w systemie IRK po 4 sierpnia 2025 r. w formularzach osobowych w zakładce Wykształcenie (https://irk.usos.pwr.edu.pl/pl/profile/dataset/education/) w polu „Numer albumu”. Numer składa się z sześciu cyfr.

STUDENCKA SKRZYNKA POCZTOWA:
Adres email ma postać: numeralbumu@student.pwr.edu.pl.
Szczegółowa informacja dotycząca aktywacji poczty dostępna jest na stronie: https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie.
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl.

INDYWIDUALNE KONTO (AD/USOS):
Konto AD jest niezbędne do logowania się do systemów informatycznych, w tym USOS.
Posiadając aktywną studencką skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta.
Instrukcja dostępna na stronie https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla.
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie z poczty studenckiej na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl

LOGOWANIE DO SYSTEMU USOS:
Konto AD umożliwia zalogowanie się do systemu USOS pod adresem https://web.usos.pwr.edu.pl.
Zachęcamy do zapoznania się z ogólną instrukcją dotyczącą korzystania z systemu.

ZAPISY NA ZAJĘCIA:
Studenci 1 semestru zostaną zapisani na zajęcia administracyjnie w drugiej połowie września.

KALENDARZ AKADEMICKI
Kalendarz akademicki dostępny jest na stronie: https://pwr.edu.pl/studenci/kalendarz-akademicki 

Zajęcia na uczelni na studiach stacjonarnych rozpoczynają się 2 października 2025 r. (czwartek).

Zajęcia na uczelni na studiach niestacjonarnych rozpoczynają się 4 października 2025 r. (sobota). Harmonogram zjazdów na studiach niestacjonarnych dostępny jest na stronie https://wme.pwr.edu.pl/studenci/wazne-terminy/terminy-zjazdow-na-studiach-niestacjonarnych 

ŚLUBOWANIE:
W dniach 1 – 7.10.2025 r. w systemie USOS należy zaakceptować treść ślubowania.
W czasie wykonywania tej czynności należy być zalogowanym tylko na jednym urządzeniu (telefon, komputer lub tablet).
Niewykonanie tej czynności w w/w terminie będzie skutkować wszczęciem procedury skreślenia z listy studentów.

ELEKTRONICZNA LEGITYMACJA STUDENCKA (ELS):
Warunkiem otrzymania Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jest:
- zaakceptowanie ślubowania;
- wniesienie opłaty (22 zł) i rozliczenie jej na portalu USOS.
Numer konta znajduje się na portalu https://web.usos.pwr.edu.pl, w zakładce Dla wszystkich/Płatności, w pozycji '-> należności nierozliczone'.

Osoby, które obecnie są i w kolejnym semestrze będą aktywnymi studentami na innym wydziale/ kierunku, a rozpoczynają od semestru zimowego 2025/2026 studia na kierunku dodatkowym powinny do 26 września 2025 r. złożyć oświadczenie dotyczące kierunku, na którym została im wydana ELS. Na tej podstawie opłata za nową ELS zostanie anulowana.

TRYB SKŁADANIA DOKUMENTÓW (PODAŃ/ OŚWIADCZEŃ) :
- osobiście w dziekanacie (proszę sprawdzić godziny przyjmowania studentów);
- zostawiając je w paczkoporcie ustawionym przed wejściem do dziekanatu;
- lub przesyłając pocztą tradycyjną na adres: Dziekanat Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej, Wybrzeże Wyspiańskiego 27, 50-370 Wrocław.

UZNANIE DOROBKU:
Osoby, które już studiowały i mają dorobek naukowy do uznania, mogą złożyć w USOS (https://web.usos.pwr.edu.pl) podanie o uznanie przedmiotów do dorobku. W tym celu należy zalogować się w USOS i złożyć podanie zgodnie z podaną tam instrukcją (Dla studentów/Moje studia/Podania/Złóż nowe podanie).
Następnie wydrukowane podanie i załącznik wraz z potwierdzeniem dorobku (karta okresowych osiągnięć studenta) i kartami przedmiotów należy dostarczyć do 29 sierpnia 2025 r. (w przypadku 3 rekrutacji do 26 września 2025 r.).
Zobacz jak wypełnić załącznik! (należy odpowiednio zmienić dane zaznaczone na żółto, a następnie usunąć żółte zaznaczenie)

Błędne wypełnienie załącznika będzie skutkować odmową uznania dorobku.

Studenci, którzy chcą uznać dorobek z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego składają tylko podanie z załącznikiem (tj. propozycją uznania dorobku) - bez potwierdzenia dorobku i kart przedmiotów.

Uwaga! W bieżącym semestrze można wnioskować o przepisanie przedmiotów z 1 etapu (semestru) studiów. Podania o przepisanie przedmiotów z kolejnych etapów można składać przed rozpoczęciem kolejnych semestrów.

SZKOLENIE BHP:

Termin szkolenia: 17.10.2025 - 15.12.2025 r.

Studenci przyjęci na pierwszy rok studiów (obsługiwani w USOS) po zalogowaniu się do ePortalu (moodle) poświadczeniami AD/USOS powinni zobaczyć w menu 'Moje kursy' szkolenie o nazwie 'BHP0000W # W # Szkolenie BHP - Wykład dla ...'.
Problemy z logowaniem należy zgłaszać mailowo na adres: eportal@pwr.edu.pl.

Szkolenie BHP zaliczone w ciągu ostatnich 5 lat może być przepisane - prośbę o przepisanie szkolenia BHP wraz z certyfikatem potwierdzającym zaliczenie szkolenia należy przesłać na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl.  

Bieżące informacje dot. szkoleń BHP dostępne są na stronie https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl

OPŁATY ZA STUDIA NIESTACJONARNE:

W przypadku płatności jednorazowej opłatę za semestr (3 500 zł) należy wnieść na indywidualny numer konta widoczny na portalu USOSweb w zakładce Dla wszystkich/Płatności (model FK) w terminie do 14 października 2025 r.
Na stronie wydziałowej https://wme.pwr.edu.pl/studenci/przebieg-studiow/oplaty dostępne są informacje dotyczące:
- rozłożenia opłaty na raty,
- faktur.

POMOC MATERIALNA I MIEJSCA W DOMACH STUDENCKICH
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów przyjmuje studentów w bud. C-13, p. 1.02-1.04

Na portalu USOS od 11 do 13 sierpnia 2025 r. do godz. 14:00, jest możliwość złożenia wniosku o miejsce w Domu Studenckim (zakładka Dla Wszystkich/Wnioski).


Informacje dla kandydatów będą na bieżąco aktualizowane.

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję